|
» PROMOCJE !!! » NOWOŚCI !!! PROMOCJE (33)   PROFESJONALNE MYCIE, CZYSZCZENIE PŁYT WINYLOWYCH (1)TECHNIKA I MECHANIKA Fotografia (54)Mechanika (182) Elektryka, Elektronika (382) Architektura i budownictwo (205) Technika (564) Automatyka (66) Wyd. przed 1950 r. (51) NAUKI ŚCISŁE Matematyka (243)Chemia (212) Fizyka (117) Informatyka (84) Astronomia (16) Wyd. przed 1950 r. (39) NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE Pedagogika (232)Psychologia (217) Ekonomia i zarządzanie, prawo (283) Polityka, politologia (74) Sztuka i kultura (340) Językoznawstwo, polonistyka (333) Etnologia, antropologia (72) Etyka (8) Socjologia (71) Filozofia (186) » Wyd. przed 1950 r. (52) NAUKI PRZYRODNICZE Biologia (213)Geografia (36) Geologia, geodezja (75) Ekologia (52) Rolnictwo, zootechnika (51) Wyd. przed 1950 r. (44) HISTORIA Polski (747)Powszechna (303) Biografie, wspomnienia (603) Wyd. przed 1950 (63) LITERATURA POPULARNA Proza i dramat polski (475)Proza i dramat zagraniczny (629) Książki wydane przed 1950 rokiem (430) Fantastyka, Science-fiction (123) Książki popularnonaukowe (254) Horror (34) Poezja (138) Sagi (3) Ezoteryka, UFO (108) Poradniki (386) Komiksy (25) Erotyka (20) Humor (17) Audiobooki (1) LITERATURA DLA DZIECI Polska (154)Zagranica (114) Wyd. przed 1950 r. (3) SŁOWNIKI I ENCYKLOPEDIE Słowniki (57)Encyklopedie (11) Wyd. przed 1950 r. (12) KSIĄŻKI KULINARNE Książki kulinarne (147)Wyd. przed 1950 r. (2) KSIĄZKI OBCOJĘZYCZNE Wyd. przed 1950 rokiem (77)Wyd. po 1950 roku (125) RELIGIE, TEOLOGIA Religie, teologia (1186)Wyd. przed 1950 r. (87) Sport, turystyka (606) Wyd. przed 1950 r. (8) MUZYKA Nuty, śpiewniki (75)Pozostałe (51) Wyd. przed 1950 r. (34) MEDYCYNA, ZDROWIE Medycyna, zdrowie (429)Wyd. przed 1950 rokiem (21) PODRĘCZNIKI Do nauki języków (113)Przedmioty podstawowe (31) Przedmioty zawodowe (16) Wyd. przed 1950 r. (6) POZOSTAŁE Albumy (136)Czasopisma (64) Mapy (10) Stara reklama Varia (3)Autografy, dedykacje (11) |
Opis: UŚ 1991, str. 182, stan dost (podniszczona zaplamiona okładka) Treść Scholium I Najwyższa hcnada, czyli wyznanie wiary filozofa . Część pierwsza Hcnady jako „tężnie bytu" — struktura zdarzeń Rozdział I Henady, czyli „mgławice bytu", których jądrem są zdarzenia, a kresami zjawiska Istnieją tylko byty jednostkowe. Parmenidejskic rozwiązanie Kartezjańskiego problemu ruchu plenum , Byty jednostkowe są henadami, czyli mgławicowymi koloniami zdarzeń i zjawisk. Henada jako „leżnia bytu", która „odparowuje" zdarzenie i „zatęża" zjawisko Henady kiedy „zdarzają się", stają się zdarzeniami uciekającymi w jądro ciemności" Henady kiedy „zjawiają się", stają się zjawiskami wchodzącymi w „snop światła" Trwanie „zjawiających się" henad tworzy strukturę egzystencjalną świata „Zdarzanie się" (krótka teraźniejszość) henad, jako znikanie w niczym, jest faktem inteligibilnym, który nie ma widza „Zjawianie się" (długa teraźniejszość) henad, jako znikanie w bycie, jest faktem fizykalnym, który słucha praw fizyki Rozdział II Recencjał egzystencjalny, czyli miejsce „zjawiania się" henady. Człowiek jako cierpiąca henada Henada „zdarzając się" w jądrze ciemności", jest ślepa Henada „zjawiając się", czyli wchodząc w „snop światła", ma dwoje oczu: patrzy w przeszłość i w przyszłość Recencjał egzystencjalny jako przestrzeń sensu dla henady. Od całkowitego bezczasu do czasu człowieka Henady „zdarzają się" w centrum recencjału egzystencjalnego. Myślenie henastyczne Henady „zjawiają się" na peryferiach recencjału egzystencjalnego. Doświadczenie henastyczne Recencjalka I — to, co w strukturze henady jest „wcześniejsze niż" Recencjalka II — to, co w strukturze henady jest „późniejsze niż" Recens — to, co w strukturze henady stanowi moment „teraz" Część druga Henada jako rccencjał egzystencjalny — osobowość zdarzeń Rozdział I Epifania henady w obrębie ontycznej totalności recencjału egzystencjalnego Centralna część recencjału określa „tutaj-teraz-bycie" henady Człowiek jednopojawieniowy jest epifanią henady w środkowej części recencjału egzystencjalnego Człowiek wielopojawieniowy I jest epifanią henady w początkowej części recencjału egzystencjalnego Człowiek wielopojawieniowy n jest epifanią henady w końcowej części recencjału egzystencjalnego Mechanizm identyfikacji kulturowej jako społeczna epifania henady Rozdział II Zewnętrzna i wewnętrzna epifania henady w obrębie ontycznej totalności recencjału egzystencjalnego Thymos contra phronesis, czyli o dwóch twarzach epifanii henady Eutyfronika — epifania człowieka prostomyślnego Interpretacje pionowe, określające zewnętrzną epifanię henady Interpretacje poziome, określające wewnętrzną epifanię henady Rozdział III Epifania henady w kulturze . Kultura — epifania henady na przecięciu interpretacji pionowych i poziomych Recentywizm jako spiżowe prawo epifanii henastycznej Rozdział IV Epifania henady jako inscenizacja epistemologiczna bytu „brakującego Zasada identyfikacji i projekcji. Archaika i odnowienie henady Inscenizacja epistemologiczna „miejsc" epifanii henady. Problem inscenizatora świata Mutacje kulturowe inscenizujące przeszłość (bylość) henady Mutacje kulturowe inscenizujące przyszłość (krancowość) henady Mutacje kulturowe inscenizujące teraźniejszość (utrzymywanie się w bycie) henady Rozdział V Epifania henady jako rozpad ontycznej totalności recencjału egzystencjalnego na recencjał ontologiczny, epistemologiczny i etyczny Recencjal ontologiczny: henada „zdarza się" jako byt. Metastaza . Recencjał epistemologiczny: henada „zdarza się" jako prawda. Metastaza I . Recencjał etyczny: henada „zdarza się" jako dobro. Metastaza II Czynniki przyczyniające się pozytywnie do epifanii henady Czynniki przyczyniające się negatywnie do epifanii henady Kres epifanii henastycznej w obrębie nauki. Antynomie jednolitości języka nauki Część trzecia Hcnada jako kairos — moralność zdarzeń Rozdział I Perspektywa antropologiczna epifanii henastycznej w obrębie recenty-wizmu. Troska o byt Epifania jako usensowienie faktów. Byt henastyczny a wypowiedzenie sensu , Epifania henastyczna jako ocena podmiotów zdarzeń Epifania prostomyślności i zgodności. Ocena jako kryterium dwutonalne , Rozdział II Epifania momentu recentywistycznego henady jako podstawa teoretyczna etyki Motyw życia (obserwowany od środka), czyli epifania henady w centrum recencjaiu egzystencjalnego. Monologowa istota epifanii henastycznej Motyw myślenia o życiu (obserwowany od zewnątrz), czyli epifania henady na peryferiach recencjaiu egzystencjalnego. Dialogowa istota epifanii henastycznej Życie'jako epifania henastyczna recencjaiu ontologicznego . Zmiana jako epifania henastyczna recencjaiu etycznego. „Ja" i abstrakcyjny „inny świat" henady Pamięć i pożądanie jako epifania henastyczna recencjaiu epistemologicznego na zewnątrz świadomości Rozdział ni Epifania momentu recentywistycznego henady jako dyrektywa praktyczna etyki. Wartość jako decyzja bytu Trzy wymiary epifanii henady: memoriał egzystencjalny, ideał egzystencjalny i kapitał egzystencjalny Historyzm etyczny, czyli memoriał egzystencjalny — epifania henastyczna treści re- cencjałki I'w centrum recencjaiu Promantyzm etyczny, czyli ideał egzystencjalny — epifania henastyczna treści recen- cjałki II w centrum recencjaiu Hipostaza jako źródło epifanii henastycznej memoriału egzystencjalnego i ideału egzystencjalnego Recentywizm etyczny, czyli kapitał egzystencjalny — epifania moralna klasycznej definicji prawdy Scholium II Kairos, czyli znaj „stosowną chwilę"! Słownik terminów . |