|
» PROMOCJE !!! » NOWOŚCI !!! PROMOCJE (33)   PROFESJONALNE MYCIE, CZYSZCZENIE PŁYT WINYLOWYCH (1)TECHNIKA I MECHANIKA Fotografia (54)Mechanika (182) Elektryka, Elektronika (382) Architektura i budownictwo (205) Technika (565) Automatyka (66) Wyd. przed 1950 r. (51) NAUKI ŚCISŁE Matematyka (243)Chemia (212) Fizyka (117) Informatyka (84) Astronomia (16) Wyd. przed 1950 r. (39) NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE Pedagogika (232)Psychologia (217) Ekonomia i zarządzanie, prawo (283) » Polityka, politologia (74) Sztuka i kultura (340) Językoznawstwo, polonistyka (333) Etnologia, antropologia (72) Etyka (8) Socjologia (71) Filozofia (186) Wyd. przed 1950 r. (52) NAUKI PRZYRODNICZE Biologia (213)Geografia (36) Geologia, geodezja (75) Ekologia (52) Rolnictwo, zootechnika (51) Wyd. przed 1950 r. (44) HISTORIA Polski (747)Powszechna (303) Biografie, wspomnienia (603) Wyd. przed 1950 (63) LITERATURA POPULARNA Proza i dramat polski (475)Proza i dramat zagraniczny (630) Książki wydane przed 1950 rokiem (430) Fantastyka, Science-fiction (123) Książki popularnonaukowe (254) Horror (34) Poezja (138) Sagi (3) Ezoteryka, UFO (108) Poradniki (386) Komiksy (25) Erotyka (20) Humor (17) Audiobooki (1) LITERATURA DLA DZIECI Polska (154)Zagranica (114) Wyd. przed 1950 r. (3) SŁOWNIKI I ENCYKLOPEDIE Słowniki (57)Encyklopedie (11) Wyd. przed 1950 r. (12) KSIĄŻKI KULINARNE Książki kulinarne (147)Wyd. przed 1950 r. (2) KSIĄZKI OBCOJĘZYCZNE Wyd. przed 1950 rokiem (77)Wyd. po 1950 roku (125) RELIGIE, TEOLOGIA Religie, teologia (1186)Wyd. przed 1950 r. (87) Sport, turystyka (606) Wyd. przed 1950 r. (8) MUZYKA Nuty, śpiewniki (75)Pozostałe (51) Wyd. przed 1950 r. (34) MEDYCYNA, ZDROWIE Medycyna, zdrowie (429)Wyd. przed 1950 rokiem (21) PODRĘCZNIKI Do nauki języków (113)Przedmioty podstawowe (31) Przedmioty zawodowe (16) Wyd. przed 1950 r. (6) POZOSTAŁE Albumy (136)Czasopisma (64) Mapy (10) Stara reklama Varia (3)Autografy, dedykacje (11) |
Opis: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne Warszawa 2002, str. 260, stan bdb ISBN 83-208-1427-8 Gwałtowny rozwój technologii informatycznych, globalizacja działań i coraz bardziej wymagający klienci wytyczają nowe drogi prowadzenia biznesu. Internetowa gospodarka przekracza z „szybkością światła" wszelkie geograficzne bariery, sprawiając, że nasi klienci, dostawcy, partnerzy z łańcucha dostaw, jak i konkurenci, znaleźli się w zasięgu „kliknięcia myszką'". Technologie internetowe pozwoliły skrócić cykle projektowania wyrobów, produkcji oraz realizacji zamówień. Umożliwiły one także dokonanie rewolucyjnych zmian w sferze logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw. W poznaniu i zrozumieniu tych zmian powinna pomóc niniejsza publikacja. Jej autorami są osoby reprezentujące zarówno środowisko akademickie, jak i praktykę gospodarczą. Założeniem autorów było przy tym przedstawienie skomplikowanych wyzwań logistycznych w czasach gospodarki elektronicznej w sposób przystępny dla Czytelników. Celowi temu zostały podporządkowane wybór tematów i treści poszczególnych rozdziałów, a także dobór przykładów dobrych praktyk logistycznych ilustrowanych wykresami, stronami WWW oraz danymi statystycznymi. Mimo iż książka stanowi względnie zamkniętą całość, to jednak w zamyśle autorów jej poszczególne rozdziały powinny uzupełnić, rozszerzyć i uaktualnić wiedzę zawartą w licznych pozycjach polskiej literatury przedmiotu. W coraz szerszej palecie publikacji poświęconych logistyce brak było - jak dotąd- opracowania, które byłoby poświęcone wykorzystaniu Internetu i technologii internetowych w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw. Mamy nadzieję, że książka ta będzie w stanie wypełnić przynajmniej w części tę łukę i znajdzie szerokie i zróżnicowane grono Czytelników, zarówno w środowisku akademickim, jak i wśród praktyków gospodarczych, oraz stanie się obowiązkową lekturą dla wszystkich pragnących lepiej zrozumieć arkana współczesnego biznesu. Spis treści Wprowadzenie WYZWANIA LOGISTYCZNE W ERZE GOSPODARKI ELEKTRONICZNEJ Rozdział 1. Między młotem technologicznych wyzwań e-biznesu a kowadłem możliwości jego logistycznej obsługi — Krzysztof Rutkowski (Szkoła Główna Handlowa) Rozdział 2. Ewolucja łańcucha dostaw w gospodarce elektronicznej — Wojciech Cellary, Sergiusz Strykowski (Akademia Ekonomiczna w Poznaniu), Leszek Remesz, Marek Toboła (Philips Lighting Piła) Rozdział 3. Zaawansowane systemy planowania i ich rola w gospodarce elektronicznej — Piotr Dura (Deloite & Touche) Rozdział 4. Nowe formy Electronic Data Interchange w zarządzaniu łańcuchem dostaw - Piotr Dąbrowski (Nestle Polska) Rozdział 5. Zarządzanie relacjami z klientem w burzliwych czasach — Aleksandra Laskówska-Rutkowska (Szkoła Główna Handlowa) LOGISTYCZNE UWARUNKOWANIA HANDLU B2C Rozdział 6. Fizyczna dystrybucja kluczem do sukcesu sprzedaży internetowej — Aneta Pluta (Szkoła Główna Handlowa) Rozdział 7. Internetowa dystrybucja produktów audiowizualnych na przykładzie płyt DVD — Przemysław Piętak (Grupa Żywiec) Rozdział 8. Obsługa logistyczna dostaw produktów sprzedawanych on-line na przykładzie firmy Easy Net S.A. — Tomasz Czajkowski (Easy Net) ZAKUPY ZAOPATRZENIOWE A ELEKTRONICZNE RYNKI ZAKUPÓW Rozdział 9. Od marzeń do rzeczywistości z szybkością Internetu — status i perspektywy rynków elektronicznych — Grzegorz B. Gruchman (IDS Scheer Polska) Rozdział 10. Rynki internetowe — korzyści dla sprzedających Łukasz Głowacz (Arthur Andersen Polska) Rozdział 11. Elektroniczne platformy handlowe typu B2B na rynku polskim — Michał Mazur, Bartłomiej Włodarczyk (Szkoła Główna Handlowa) LOGISTYKA ON-LINE — NOWE WYZWANIA DLA BRANŻY LOGISTYCZNEJ Rozdział 12. Wyzwania handlu B2B dla operatorów logistycznych w Polsce — Janusz Górski (Spedpol Sp. z o.o.) Rozdział 13. Przy gotowanie operatora logistycznego do obsługi e-biznesu — Marek Biesiekierski, Jacek Machocki (Schenker — BTL Sp. z o.o. Polska) Rozdział 14Trzeci wymiar transportu — internetowa witryna logistyczna Maersk Sealand i Maersk Logistics — Piotr Rutkowski (Maersk Logistics Polska) Bibliografia . Wykaz wybranych skrótów |