GŁÓWNA  ·  INFORMACJE i KONTAKT  ·  REGULAMIN  ·  KOMENTARZE   KOSZYK  ·  ZAMÓWIENIE  10 008 579/171 700
.:: SZUKAJ ::.
 
szukaj w opisach

» PROMOCJE !!!
» NOWOŚCI !!!

PROMOCJE (33)
 
PROFESJONALNE MYCIE, CZYSZCZENIE PŁYT WINYLOWYCH (1)

TECHNIKA I MECHANIKA
Fotografia (54)
Mechanika (182)
Elektryka, Elektronika (364)
Architektura i budownictwo (195)
Technika (542)
Automatyka (65)
Wyd. przed 1950 r. (50)

NAUKI ŚCISŁE
Matematyka (241)
Chemia (206)
Fizyka (119)
Informatyka (84)
Astronomia (16)
Wyd. przed 1950 r. (39)

NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE
Pedagogika (205)
Psychologia (215)
Ekonomia i zarządzanie, prawo (279)
Polityka, politologia (73)
Sztuka i kultura (339) »
Językoznawstwo, polonistyka (334)
Etnologia, antropologia (72)
Etyka (7)
Socjologia (69)
Filozofia (168)
Wyd. przed 1950 r. (52)

NAUKI PRZYRODNICZE
Biologia (210)
Geografia (36)
Geologia, geodezja (75)
Ekologia (52)
Rolnictwo, zootechnika (53)
Wyd. przed 1950 r. (44)

HISTORIA
Polski (748)
Powszechna (304)
Biografie, wspomnienia (603)
Wyd. przed 1950 (62)

LITERATURA POPULARNA
Proza i dramat polski (476)
Proza i dramat zagraniczny (628)
Książki wydane przed 1950 rokiem (426)
Fantastyka, Science-fiction (124)
Książki popularnonaukowe (255)
Horror (34)
Poezja (139)
Sagi (3)
Ezoteryka, UFO (112)
Poradniki (376)
Komiksy (25)
Erotyka (21)
Humor (18)
Audiobooki (1)

LITERATURA DLA DZIECI
Polska (154)
Zagranica (113)
Wyd. przed 1950 r. (3)

SŁOWNIKI I ENCYKLOPEDIE
Słowniki (58)
Encyklopedie (9)
Wyd. przed 1950 r. (12)

KSIĄŻKI KULINARNE
Książki kulinarne (150)
Wyd. przed 1950 r. (2)

KSIĄZKI OBCOJĘZYCZNE
Wyd. przed 1950 rokiem (77)
Wyd. po 1950 roku (125)

RELIGIE, TEOLOGIA
Religie, teologia (1196)
Wyd. przed 1950 r. (86)

SPORT, TURYSTYKA, KRAJOZNAWSTWO (1)
Sport, turystyka (600)
Wyd. przed 1950 r. (8)

MUZYKA
Nuty, śpiewniki (76)
Pozostałe (49)
Wyd. przed 1950 r. (33)

MEDYCYNA, ZDROWIE
Medycyna, zdrowie (432)
Wyd. przed 1950 rokiem (21)

PODRĘCZNIKI
Do nauki języków (114)
Przedmioty podstawowe (28)
Przedmioty zawodowe (14)
Wyd. przed 1950 r. (6)

POZOSTAŁE
Albumy (136)
Czasopisma (63)
Mapy (10)
Stara reklama
Varia (3)
Autografy, dedykacje (11)



Postaw mi kawę na buycoffee.to





RODO polityka prywatności


Zamówienia można składać telefonicznie pod numerem 784 088 234. Zapraszamy!




KONTAKT Z NAMI Napisz do nas
784 088 234 Zadzwoń

Czynne od 9.00 - 19.00




udostępnij w serwisie facebook.com

Produkt: WYBÓR PISM BELA BALAZS
Producent: [50]
Kategoria: Sztuka i kultura
Cena brutto: 20,00 zł

ILOŚĆ:   


Opis: FAW 1957 , str. 294 stan db+


SPIS TREŚCI
Bela Balazs — napisał Aleksander Jackiewicz Pochwała teorii
Niebezpieczeństwo niewiedzy. Dlaczego nie uczą nas jak patrzeć na film? Potrzeba posiadania bardziej rozległego wykształcenia. Kultura twórcza. Publiczność rozumiejąca film i ostrożni esteci. Teoria Kolumba. Największe zaniedbanie nauki. Prehistoria
Kinematograf i wielki przemysł. Fotografowany teatr. Nowe tematy. Nowi aktorzy. Groteska filmowa. Przykłady. Nowy język filmowy Szkice o dramaturgii filmu
Substancja filmu. Twórczy wykonawcy. Film i literatura. Film i baśń; Atmosfera. Sfilmowana literatura. Kultura wizualna
Kultura filmowa. Nauczyliśmy się patrzeć. Dlaczego stare filmy wywierają na nas komiczne wrażenie? Człowiek widzialny Twórcza kamera
Obraz. Identyfikacja. Nowa filozofia. Zbliżenie
Dlaczego nie następuje dezintegracja obrazu? Oblicze rzeczy. Trzynastu. O twarzy człowieka
Nowy wymiar. Fizjonomia i melodia. Niemy monolog. Wielofrazowa mimika. Mikrofizjonomia. Asta Nielsen przed lustrem. Mimika mowy. Wizerunek mowy w filmie dźwiękowym. Tempo mimiki. Nieme dialogi. Detale. Gra zyskała na prostocie. Mikrodynamika. Sytuacja dramatyczna. Rytm kamery.
Zmienne ustawienie kamery
Synteza fotografii. Subiektywizacja osiągana przy pomocy obiektywu. Identyfikacja duchowa. Antropomorficzny świat. Obiektywny subiektywizm. Fizjonomie otoczenia i tła. Pejzaż (plener). Jak rzeczywistość staje się tematem. Robotnik i fizjonomia maszyny. Fizjonomia i symbol. Ustawienia potęgujące rytm filmu. Deformacja jako wynik ustawienia kamery. Nieznane kontury. Kontury, które nie są możliwe. Niezwykłe ujęcie — niezwykły stan. Karykatura filmowa. Ekspresjonizm filmowy. Caligari. Dekoracyjna oprawa. Impresjonizm subiekty wi-styczny. Symbolika ujęć. Metaforyka ujęć. Frazes obrazowy i kicz. Niebezpieczne piękno. Dzieło sztuki jako obiekt. Ujęcie i styl. Kształtowanie się świadomego stylu w filmie.
Montaż
Konieczność nadawania rzeczom sensu. Rola czasu w filmie. Czas jako temat i przeżycie. Ciągłość formy i nastroju. Montaż twórczy. Montaż skojarzeniowy. Proces wywoływania i odzwierciedlania skojarzeń. Wspomnienia. Montaż metaforyczny. Montaż poetycki. Montaż alegoryczny. Metafory literackie. Skojarzenia myśli. Montaż intelektualny. Rytm montażu. Tempo sceny i montażu. Długość ujęcia. Rytm' filmu dźwiękowego. Montaż formalny. Montaż subiektywny. Chód. Ruch zewnętrzny i wewnętrzny.
Panorama
Przestrzeń jako treść przeżycia. Walor dramatyczny pano ramy.
Technika posługiwania się środkami wyrazowymi kamery
Przesłona. Tajemnica przesłony. Kamera pokazuje rzeczy niewidzialne. Perspektywa czasu. Psychologia przenikania. Czas i klatka filmowa. Wielkość planu a przenikanie. Przenikanie i łączenie przestrzeni. Narkoza. Zmiana sceny bez ruchu. Przenikanie a stany psychiczne. Problem stylu filmowego .
„Czysta" kinematografia. Filmy bez bohatera i bez akcji. Film bez bohatera. Filmowe opisy podróży. Filmy oświatowe, które mają bohaterów. Nieznana bliskość. Filmy o zadaniach ... informacyjnych (kronika filmowa). Rzeczywistość czy prawda? Filmy wojenne. Czas teraźniejszy. Fotografująca świadomość. Filmy przyrodnicze. Formalizm awangardy
Film absolutny. O teorii poznania estetyki. Pozory świata zewnętrznego. Sprawy wewnętrzne. Nie dusza w rzeczach, lecz
rzeczy w duszach. Filmy pojęciowe. Logika jest środkiem, psychologia celem. Filmy surrealistyczne. Filmy abstrakcyjne. Dźwięcząca abstrakcja. Napis filmowy.
Tricki optyczne, filmy rysunkowe
Znaczenie tricków. Maska. Groteska filmowa. Obrazów nie można uśmiercić. Psychologia i granice. Filmy rysunkowe.
Film dźwiękowy
Dramaturgiczna rola dźwięku. Dźwięk otrzymuje decydująca rolę. Dźwięk występujący w charakterze bohatera. Wpływ akustycznego akompaniamentu. Walka dźwięków. Problemy słuchowiska. Obraz kształtuje dźwięk. Milczenie i cisza. Cisza i przestrzeń. Dramaturgiczna funkcja dźwięku w obrazie. -Obraz .wyjaśnia dźwięk. Dźwięk asynchroniczny. Intymność głosu. Dźwięku nie można wyizolować. Dźwięki nie dają się ukryć. Kultura słuchu. Dźwięk nie rzuca cieni. Dźwięk nie posiada stron. Dźwięk posiada barwę, charakter i specyfikę danej przestrzeni. Podstawowy problem przedstawienia dźwięku. Dźwięku nie można przedstawiać. Montaż dźwiękowy. Przenikanie dźwięku. Asynchroniczne efekty dźwiękowe. Najsilniejszy środek wyrazowy filmu. Asynchroniczny obraz obok synchronicznej sceny.
Dialog
Wizualna i słyszalna mowa. Milczenie jest również działaniem. Dźwięczące gesty mowy. Dlaczego dubbing nie jest możliwy? Estetyczne prawo nieprzenikliwości. Kadr filmowy i słowo. Słowo w obrazie. Mowa jako irracjonalny efekt akustyczny
Problemy groteski dźwiękowej
Dźwięki nieprawdopodobne. Groteskowa mowa. Problem groteski muzycznej. Gdy dźwięk i źródło dźwięku nie pasują do siebie. Muzyka w filmie. Film dźwiękowy wypiera muzykę programową. Imitacja. Tajemnica Chaplina. Perspektywy filmu dźwiękowego. Liryka filmowa. Oszczędnie,, z dźwiękiem! Władza słowa., Narrator filmowy.
Film barwny i inne możliwości
Ruch barw. Montaż barw. Film plastyczny. Dramaturgia barw. Barwny film trickowy. Rozszerzenie kadru. Rozszerzenie płaszczyzny projekcyjnej.
Scenariusz filmowy
Lessing i film. Akcje równoległe. Zdjęcia techniczne i artystyczna zasada. Objętość. Decydująca rola scenariusza.
Materiał i forma artystyczna
Film na scenie
Spóźnione zastrzeżenia. W czym leży sprzeczność? Film dźwiękowy ratuje teatr. Film wyzwolił teatr. Widzialny monolog.
Uwagi ideologiczne
Historia sztuki i ocena estetyczna. Kolektywność techniczna. Wartość estetyczna i popularność. Popularność nie jest- beznadziejna. Drobnomieszczanin podstawą produkcji filmowej. Granice drobnomieszczaństwa. Środki obrontie romantyzowania. Kodeks Willy Haysa. Miłość. Rodzina. „Przytulność". Podaj dalej! Detektyw. Kicz. Patos. Opozycja przeciwko kiczowi. Romantyzm na opak. Filmy proletariackie. „Odromantyzowany" , bohater. Mimo wszystko!


WYBÓR PISM     BELA BALAZS

załóż swój sklep internetowy
www.abc24.pl
Promocje | Darmowe Forum | Sklepy | Randki | Opinie, Testy, Oceny