GŁÓWNA  ·  INFORMACJE i KONTAKT  ·  REGULAMIN  ·  KOMENTARZE   KOSZYK  ·  ZAMÓWIENIE  10 137 849/47 288
.:: SZUKAJ ::.
 
szukaj w opisach

» PROMOCJE !!!
» NOWOŚCI !!!

PROMOCJE (33)
 
PROFESJONALNE MYCIE, CZYSZCZENIE PŁYT WINYLOWYCH (1)

TECHNIKA I MECHANIKA
Fotografia (54)
Mechanika (182)
Elektryka, Elektronika (367)
Architektura i budownictwo (195)
Technika (550)
Automatyka (65)
Wyd. przed 1950 r. (51)

NAUKI ŚCISŁE
Matematyka (241)
Chemia (207)
Fizyka (120)
Informatyka (84)
Astronomia (16)
Wyd. przed 1950 r. (39)

NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE
Pedagogika (204)
Psychologia (218) »
Ekonomia i zarządzanie, prawo (279)
Polityka, politologia (73)
Sztuka i kultura (339)
Językoznawstwo, polonistyka (334)
Etnologia, antropologia (72)
Etyka (7)
Socjologia (69)
Filozofia (168)
Wyd. przed 1950 r. (52)

NAUKI PRZYRODNICZE
Biologia (210)
Geografia (36)
Geologia, geodezja (75)
Ekologia (52)
Rolnictwo, zootechnika (53)
Wyd. przed 1950 r. (45)

HISTORIA
Polski (748)
Powszechna (305)
Biografie, wspomnienia (604)
Wyd. przed 1950 (63)

LITERATURA POPULARNA
Proza i dramat polski (473)
Proza i dramat zagraniczny (628)
Książki wydane przed 1950 rokiem (426)
Fantastyka, Science-fiction (124)
Książki popularnonaukowe (255)
Horror (35)
Poezja (139)
Sagi (3)
Ezoteryka, UFO (113)
Poradniki (376)
Komiksy (25)
Erotyka (21)
Humor (18)
Audiobooki (1)

LITERATURA DLA DZIECI
Polska (153)
Zagranica (113)
Wyd. przed 1950 r. (3)

SŁOWNIKI I ENCYKLOPEDIE
Słowniki (58)
Encyklopedie (9)
Wyd. przed 1950 r. (12)

KSIĄŻKI KULINARNE
Książki kulinarne (151)
Wyd. przed 1950 r. (2)

KSIĄZKI OBCOJĘZYCZNE
Wyd. przed 1950 rokiem (77)
Wyd. po 1950 roku (125)

RELIGIE, TEOLOGIA
Religie, teologia (1206)
Wyd. przed 1950 r. (80)

SPORT, TURYSTYKA, KRAJOZNAWSTWO
Sport, turystyka (601)
Wyd. przed 1950 r. (8)

MUZYKA
Nuty, śpiewniki (76)
Pozostałe (49)
Wyd. przed 1950 r. (33)

MEDYCYNA, ZDROWIE
Medycyna, zdrowie (432)
Wyd. przed 1950 rokiem (21)

PODRĘCZNIKI
Do nauki języków (114)
Przedmioty podstawowe (28)
Przedmioty zawodowe (14)
Wyd. przed 1950 r. (6)

POZOSTAŁE
Albumy (136)
Czasopisma (63)
Mapy (10)
Stara reklama
Varia (3)
Autografy, dedykacje (11)



Postaw mi kawę na buycoffee.to





RODO polityka prywatności


Zamówienia można składać telefonicznie pod numerem 784 088 234. Zapraszamy!



KONTAKT Z NAMI Napisz do nas
784 088 234 Zadzwoń

Czynne od 9.00 - 19.00




udostępnij w serwisie facebook.com

Produkt: PODSTAWY PSYCHOLOGII DLA NAUCZYCIELI J.Sterlau, A. Jurkowski, Z. Putkiewicz
Producent:
Kategoria: Psychologia
Cena brutto: 18,88 zł

ILOŚĆ:   


Opis: PWN, 1976, stron 486, stan db (podniszczona lekko okładka, pieczątki - nieaktualne, kilka niewielkich zaznaczeń)

ISBN


Charakterystyczną cechą tego podręcznika, różniącą go od dotychczas stosowanych w nauczaniu psychologii w naszym kraju, jest to, iż koresponduje on w całej pełni z obowiązującym obecnie programem nauczania psychologii na wszystkich kierunkach i specjalnościach nauczycielskich (oprócz pedagogiki). Uczynienie programu studiów podstawą do napisania podręcznika było możliwe głównie dzięki temu, że autor programu jest zarazem współautorem podręcznika. Aby zorientować się, czy opracowana przez nas koncepcja podręcznika odpowiada oczekiwaniom kadry nauczającej psychologii na kierunkach nauczycielskich,
rozesłaliśmy do kilkunastu wyższych uczelni konspekt podręcznika z prośbą o wyrażenie o nim opinii. Uzyskane przez nas w ten sposób uwagi krytyczne pozwoliły na wprowadzenie szeregu zmian do struktury i treści podręcznika, a jednocześnie
utwierdziły nas w przekonaniu, że rezygnacja z przedstawienia kursu psychologii dla nauczycieli według poszczególnych dyscyplin psychologicznych i ujęcie materiału w grupy zagadnień z punktu widzenia ich związku z przygotowaniem do
pracy nauczycielskiej jest słuszna.

Spis treści:

Przedmowa
CZĘŚĆ PIERWSZA. Wprowadzenie
1. Przedmiot psychologii — Jan Strelau
1.1. Psychologia jako nauka o człowieku i jego czynnościach
1.2. Pojęcie czynności
1.3. Rodzaje czynności
1.4. Regulacja wzajemnego stosunku człowieka z otoczeniem jako podstawowy
problem psychologii
1.5. Świadomość i jej funkcja regulacyjna w przebiegu czynności człowieka
1.6. Znaczenie psychologii dla nauk pedagogicznych
2. Fizjologiczne mechanizmy regulacji czynności — Jan Strelau
2.1. Rola układu nerwowego w regulacji czynności
2.2. Narządy zmysłów jako fizjologiczne podłoże odbioru informacji
2.3. Wzrok jako jeden z dominujących narządów zmysłowych
2.4. Mechanizmy fizjologiczne przekazywania informacji
2.5. Funkcje integracyjne i koordynujące układu nerwowego
2.6. Hormonalne procesy integracji i przystosowania
3. Czynniki determinujące rozwój psychiczny człowieka
3.1. Dziedziczność — Jan Strelau
3.2. Aktywność własna jednostki — Andrzej Jurkowski
3.3. Środowisko — Andrzej Jurkowski
3.4. Wychowanie i nauczanie — Andrzej Jurkowski
3.5. Współzależność czynników rozwoju psychicznego — Andrzej Jurkowski ,
CZĘŚĆ DRUGA. Przedmiot oddziaływań nauczyciela — uczeń
I. Ogólna charakterystyka psychologiczna ucznia
4. Czynności poznawcze
4.1. Procesy poznawcze zapewniające elementarną orientację w otoczeniu
Jan Strelau i Zygmunt Putkiewicz
4.2. Myślenie i mowa źródłem uogólnionego i pośredniego odzwierciedlenia świa-
ta — Andrzej Jurkowski
4.3. Pamięć — Zygmunt Putkiewicz
5. Emocje i motywacja
5.1. Procesy emocjonalne — Jan Strelau
5.2. Motywacja — Zygmunt Putkiewicz
6. Osobowość — Jan Strelau
6.1. Pojęcie i wybrane teorie osobowości .
6.2. Osobowość jako centralny system integracji i regulacji czynności
6.3. Temperament i zdolności jako wyznaczniki działań związane ze struktura!
nymi właściwościami podmiotu
II. Charakterystyka rozwojowa ucznia — Andrzej Jurkowski
7. Okresy i fazy rozwoju psychicznego
8. Ogólna charakterystyka okresu niemowlęcego i poniemowlęcego
8.1. Rozwój dziecka w okresie niemowlęcym
8.2. Rozwój dziecka w okresie poniemowlęcym
9. Okres przedszkolny
9.1. Zarys rozwoju psychicznego w wieku przedszkolnym
9.2. Wybrane zagadnienia rozwojowo-wychowawcze wieku przedszkolnego
10. Młodszy wiek szkolny
10.1. Uwagi wstępne
10.2. Zarys rozwoju psychicznego w młodszym wieku szkolnym
10.3. Uwagi końcowe
11. Okres dorastania
11.1. Uwagi wstępne i zagadnienia rozwoju fizycznego w wieku dorastania .
11.2. Rozwój intelektualny
11.3. Kształtowanie się osobowości i rozwoju społecznego w wieku dorastania
III. Poznawanie ucznia
12. Ogólne zasady badań i pomiaru w psychologii — Jan Strelau
12.1. Elementarne pojęcia statystyczne
12.2. Typy skal pomiarowych
13. Poznawanie ucznia. — Metody i techniki badań — Andrzej Jurkowski
13.1. Obserwacja
13.2. Eksperyment.
13.3. Testy w psychologii
13.4. Wywiad w psychologii oraz ankiety i kwestionariusze
13.5. Analiza wytworów
13.6. Uwagi o opracowywaniu zebranych materiałów
IV. Środowisko ucznia
14. Ogólna charakterystyka środowiska ucznia — Zygmunt Putkiewicz
14.1. Pojęcie środowiska i rodzaje środowisk
14.2. Wpływ środowiska naturalnego na rozwój osobowości ucznia
14.3. Klasa szkolna jako grupa wychowawcza
14.4. Środowisko grup dziecięcych i młodzieżowych
15. Metody poznawania środowiska społecznego — Andrzej Jurkowski
15.1. Poznawanie środowiska rodzinnego ucznia
15.2. Badanie psychospołecznych nietylkodlamoli problemów na terenie klasy szkolnej
CZĘŚĆ TRZECIA. Główne rodzaje działalności ucznia
16. Uczenie się — Zygmunt Putkiewicz
16.1. Ogólna charakterystyka procesu uczenia się
16.2. Wpływ czynników wewnętrznych i zewnętrznych na skuteczność uczenia się
17. Rozwiązywanie problemów — Andrzej Jurkowski. . .
17.1. Pojęcie problemu i fazy rozwiązywania problemów
17.2. Rodzaje problemów
17.3. Czynniki wpływające na rozwiązywanie problemów oraz niektóre zagadnienia kształcenia umiejętności rozwiązywania problemów
18. Sposoby reagowania w sytuacjach trudnych — Jan Strelau
18.1. Stress, frustracja i sytuacja trudna
18.2. Typy sytuacji trudnych
18.3. Reakcje na sytuacje trudne
18.4. Długotrwałe następstwa stressu psychologicznego
18.5. Aspekt rozwojowy zachowania się w sytuacjach trudnych
18.6. Obrona przed stressem i zwalczanie stressu
CZĘŚĆ CZWARTA. Rodzaje oddziaływań na ucznia .
19. Psychologiczne podstawy nauczania — Zygmunt Putkiewicz
19.1. Zagadnienia ogólne
19.2. Niektóre zagadnienia psychodydaktyki
19.3. Powodzenia i niepowodzenia w nauce szkolnej
20. Psychologiczne podstawy wychowania
20.1. Zagadnienia ogólne — Andrzej Jurkowski i Zygmunt Putkiewicz
20.2. Analiza psychologiczna trudności wychowawczych — Zygmunt Putkiewicz
21. Poradnictwo i preorientacja zawodowa — Zygmunt Putkiewicz
21.1. Podstawowe funkcje poradnictwa i preorientacji zawodowej
21.2. Rola szkoły w prowadzeniu preorientacji zawodowej
21.3. Znaczenie poradnictwa dla optymalnego wyboru zawodu
Słowniczek psychologiczny
Indeks nazwisk


PODSTAWY PSYCHOLOGII DLA NAUCZYCIELI  J.Sterlau, A. Jurkowski, Z. Putkiewicz

załóż swój sklep internetowy
www.abc24.pl
Promocje | Darmowe Forum | Sklepy | Randki | Opinie, Testy, Oceny