GŁÓWNA  ·  INFORMACJE i KONTAKT  ·  REGULAMIN  ·  KOMENTARZE   KOSZYK  ·  ZAMÓWIENIE  10 076 000/239 121
.:: SZUKAJ ::.
 
szukaj w opisach

» PROMOCJE !!!
» NOWOŚCI !!!

PROMOCJE (33)
 
PROFESJONALNE MYCIE, CZYSZCZENIE PŁYT WINYLOWYCH (1)

TECHNIKA I MECHANIKA
Fotografia (54)
Mechanika (182)
Elektryka, Elektronika (367)
Architektura i budownictwo (195)
Technika (550)
Automatyka (65)
Wyd. przed 1950 r. (51)

NAUKI ŚCISŁE
Matematyka (241)
Chemia (207)
Fizyka (119)
Informatyka (84)
Astronomia (16)
Wyd. przed 1950 r. (39)

NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE
Pedagogika (204)
Psychologia (218)
Ekonomia i zarządzanie, prawo (279)
Polityka, politologia (73)
Sztuka i kultura (339)
Językoznawstwo, polonistyka (334)
Etnologia, antropologia (72)
Etyka (7)
Socjologia (69)
Filozofia (168)
Wyd. przed 1950 r. (52)

NAUKI PRZYRODNICZE
Biologia (210)
Geografia (36)
Geologia, geodezja (75)
Ekologia (52)
Rolnictwo, zootechnika (53)
Wyd. przed 1950 r. (44)

HISTORIA
Polski (748)
Powszechna (304)
Biografie, wspomnienia (604)
Wyd. przed 1950 (62)

LITERATURA POPULARNA
Proza i dramat polski (476)
Proza i dramat zagraniczny (628)
Książki wydane przed 1950 rokiem (426)
Fantastyka, Science-fiction (124)
Książki popularnonaukowe (255)
Horror (34)
Poezja (139)
Sagi (3)
Ezoteryka, UFO (113)
Poradniki (376)
Komiksy (25)
Erotyka (21)
Humor (18)
Audiobooki (1)

LITERATURA DLA DZIECI
Polska (154)
Zagranica (113)
Wyd. przed 1950 r. (3)

SŁOWNIKI I ENCYKLOPEDIE
Słowniki (58)
Encyklopedie (9)
Wyd. przed 1950 r. (12)

KSIĄŻKI KULINARNE
Książki kulinarne (150)
Wyd. przed 1950 r. (2)

KSIĄZKI OBCOJĘZYCZNE
Wyd. przed 1950 rokiem (77)
Wyd. po 1950 roku (125)

RELIGIE, TEOLOGIA
Religie, teologia (1198) »
Wyd. przed 1950 r. (80)

SPORT, TURYSTYKA, KRAJOZNAWSTWO
Sport, turystyka (601)
Wyd. przed 1950 r. (8)

MUZYKA
Nuty, śpiewniki (76)
Pozostałe (49)
Wyd. przed 1950 r. (33)

MEDYCYNA, ZDROWIE
Medycyna, zdrowie (432)
Wyd. przed 1950 rokiem (21)

PODRĘCZNIKI
Do nauki języków (114)
Przedmioty podstawowe (28)
Przedmioty zawodowe (14)
Wyd. przed 1950 r. (6)

POZOSTAŁE
Albumy (136)
Czasopisma (63)
Mapy (10)
Stara reklama
Varia (3)
Autografy, dedykacje (11)



Postaw mi kawę na buycoffee.to





RODO polityka prywatności


Zamówienia można składać telefonicznie pod numerem 784 088 234. Zapraszamy!



KONTAKT Z NAMI Napisz do nas
784 088 234 Zadzwoń

Czynne od 9.00 - 19.00




udostępnij w serwisie facebook.com

Produkt: Kościół a kultura masowa Wybór tekstów i opracowanie Franciszek ADAMSKI
Producent:
Kategoria: Religie, teologia
Cena brutto: 16,69 zł

 PRODUKT AKTUALNIE NIEDOSTĘPNY 


Opis: WAM 1984 , str. 408, stan db+ (przykurzona podniszczona okładka)
ISBN 83-85032-22-3


SŁOWO WSTĘPNE
„Środki masowego przekazu" — to pojęcie nowe, a równocześnie stare. Takim środkiem była przecież zawsze mowa ludzka, przekazująca różnorodne treści na zebraniach czy zgromadzeniach, niejednokrotnie bardzo licznych. Była nim również książka, szczególnie od czasu, gdy można się było posłużyć do jej wydania sztuką drukarską. Zawsze był takim środkiem teatr, zwracający się do widzów ze swoim przesłaniem.
Ale od czasu, gdy technika pozwoliła na wydawanie gazet w milionach egzemplarzy, gdy dostęp do treści przekazywanych na taśmie filmowej stał się udziałem tysięcy widzów, gdy w każdym niemal domu zjawił się telewizor i gdy każdy człowiek ma w swoim zasięgu radioodbiornik — środki masowego przekazu nabrały charakteru powszechnego i stały się przez to zjawiskiem jednak nowym.
Stały się zjawiskiem nowym także na terenie Kościoła, który zainteresował się możliwościami wykorzystania ich do głoszenia Ewangelii. Tam zaś, gdzie okazało się to niemożliwe, stanął Kościół wobec zadania przygotowania wiernych do należytego odbioru przekazywanych treści.
I jedno, i drugie zadanie okazało się na naszym terenie bardzo trudnym i skomplikowanym. Dlatego z radością należy powitać każde przedsięwzięcie, które pomaga spełnić te zadania. Tak właśnie witamy inicjatywę wydania drukiem materiałów duszpasterskich oraz oficjalnych dokumentów Kościoła, dotyczących tej dziedziny. Materiałami duszpasterskimi są odczyty wygłaszane na spotkaniach referentów diecezjalnych oraz na kursach organizowanych dla nich od wielu lat przez Komisję Episkopatu do Spraw Środków, Społecznego Przekazu. Referaty wygłaszane były nie tylko przez wybitnych specjalistów, i dlatego różny jest ich naukowy poziom. Ale inicjatywę uważamy ze wszech miar za pożyteczną dla pracy duszpasterskiej i sądzimy, że odda ona bardzo wielkie usługi księżom, alumnom, siostrom zakonnym oraz świeckim zajmującym się dziedziną środków społecznego przekazu.
Koszalin, dnia 18 grudnia 1982 r.
BP IGNACY JEŻ
Przewodniczący Komisji Episkopatu
do Spraw Środków Społecznego Przekazu

SPIS TREŚCI
Słowo wstępne [ks. bp Ignacy Jeż)
WPROWADZENIE
Komunikowanie masowe i jego oblicza (Franciszek Adamski)
Część pierwsza
ŚRODKI SPOŁECZNEGO PRZEKAZU W SŁUŻBIE CZŁOWIEKA
Środki masowego komunikowania narzędziem sprzyjającym postępowi ludzkiemu
(ks. Henryk Zganiacz)
1. Początki nowej kultury
2. Sztuka spektaklu i sztuka informacji
3. Funkcja kulturotwórcza sztuki widowiskowej i informacyjnej
4. Treść przekazu
5. Sztuka widowiskowa
6. O funkcji relaksu
7. Wnioski końcowe
Rozwój osoby ludzkiej w powiązaniu ze środkami masowego oddziaływania (Halina Wistuba)
1. Niektóre cechy naszej współczesności
2. Zdolności i perspektywy rozwoju osoby ludzkiej
3. Korzyści i niebezpieczeństwa środków masowego oddziaływania
4. Drogi samowychowania audiowizualnego
5. Rodzina a środki masowego oddziaływania
Rola współczesnego widowiska w życiu moralnym chrześcijanina (ks. Ferdinando Lambruschini)
1. Widowisko jako rozrywka
2. Widowisko jako kultura
3. Widowiska a dobre obyczaje
4. Widowiska i cenzura moralna
5. Oceny moralne widowisk i postawa chrześcijan
Siła, zakres i skutki oddziaływania środków masowego przekazu (Franciszek Adamski)
1. Teoretyczne modele analizy i ogólne prawidłowości oddziaływania środków masowego przekazu
2. Polskie badania nad oddziaływaniem środków masowego przekazu
3. Socjologiczna wiedza o czytelnictwie i zasięgu oddziaływania prasy w Polsce
4. Psychospołeczne uwarunkowania odbioru treści prasowych
5. Zakres oddziaływania telewizji
Część druga
ŚRODKI SPOŁECZNEGO PRZEKAZU A POTRZEBY EWANGELIZACJI
Środki społecznego przekazu na tle duszpasterskich zadań i potrzeb Kościoła (ks.
Tadeusz Chromik SI)
1. Specyfika i istotne funkcje środków społecznego przekazu
2. Jednoczenie ludzi z Bogiem i między sobą podstawowym zadaniem Kościoła
3. Stanowisko Kościoła wobec środków społecznego przekazu
4. Wymiar teologiczny środków społecznego (przekazu
5. Język odpowiedni do treści .
Zainteresowanie Kościoła środkami audiowizualnymi (ks. Kazimierz Chudy SI) .
Ąudiowizja a ewangelizacja — Aspekt teologiczny i pastoralny (ks. Roman Murawski SDB)
1. Wzrastające znaczenie środków audiowizualnych
2. Pierwszy światowy Kongres pod hasłem „Ąudiowizja i ewangelizacja"
3. Środki audiowizualne jako środki pracy w grupach
4. Język Biblii i język audiowizji
5. Ąudiowizja a ewangelizacja
6. Budzenie i aktualizowanie doświadczeń religijnych
7. Sprawy organizacyjne i końcowe wnioski
Ąudiowizja a problem współczesnej katechezy zintegrowanej (ks. Zdzisław Grzegorski)
1. Wprowadzenie
2. Problemy przekazywania wiary
3. Pedagogia integralna — katecheza zintegrowana
4. Cele i metody
5. Przygotowanie katechetów
Możliwości teatru religijnego w dzisiejszym duszpasterstwie (Zdzisław Pyzik)
Piosenka religijna pomocą w ewangelizacji dzieci (ks. Stanisław Sierla)
1. Zakres oddziaływania piosenki religijnej na dziecko
2. Sposoby oddziaływania piosenki religijnej
3. Śpiew w zależności od wieku dzieci
Część trzecia
MORALNE WARTOŚCI AUDIOWIZJI
O postawie katolików wobec audiowizji i moralnej odpowiedzialności artysty (kard. Paul Emile Leger)
Film wobec możliwości i obowiązku ratowania współczesnego zagubionego człowieka (ks. Tadeusz Pronobis SI)
Dobry film — Problematyka wartościowania i duszpasterskiego znaczenia filmu (ks. Wiesław Gawlik)
1. Znaczenie filmu dla religii i moralności
2. Sens pojęcia „dobry film"
3. Duszpasterstwo wobec dobrego filmu
Film o wartości mieszanej — Charakterystyka i kryteria ocen (ks. Leszek Kuc) .
1. Co to jest film o wartości mieszanej?
2. Zasady oceny religijno-artystycznej
3. Zasady oceny religijno-etycznej
Filmy złe — Ich charakterystyka i kryteria ocen (ks. Kazimierz Chudy Si) .
1. Stosunek Kościoła do filmów uznanych za złe
2. Jaki jest wpływ złych filmów na widzów, a szczególnie na młodzież?
3. Kiedy film należy określić jako moralnie zły?
4. Ocena wartości artystycznych i technicznych filmów moralnie złych .
5. Ocena katolicka filmu a klasyfikacja państwowa
6. Zadania duszpasterskie
Zasady katolickiej krytyki filmowej i płynące z nich wnioski duszpasterskie (ks.
Walter Wrzol)
Jakie wartości należy analizować w filmowym klubie dyskusyjnym (Andrzej Rusz-
kowski)
1. Zasada podejścia integralnego
2. Metoda prowadzenia dyskusji
3. Cechy aktywnych uczestników dyskusji
Część czwarta

RODZINA A ŚRODKI MASOWEGO ODDZIAŁYWANIA
Prasa „rodzinna" — Jej oblicze ideologiczne i aspekty moralno-wychowawcze (Franciszek Adamski)
1. Przemiany rodziny a tzw. „prasa serca"
2. Polskie badania nad prasą rodzinną jako nośnikiem nowych modeli życia rodzinnego
3. Problem skuteczności oddziaływania
Wychowawcze możliwości filmu w kształtowaniu modeli miłości narzeczeńskiej i małżeńskiej (ks. Wiesław Gawlik)
1. Różne sposoby podejścia
2. Swoistość problematyki przedstawienia miłości w filmie
3. Miłość prowadząca i zbliżająca do małżeństwa
Wpływ telewizji na psychikę dziecka (ks. Jan Kobylnicki)
1. Niektóre wyniki badań nad oddziaływaniem' telewizji na psychikę młodego widza
2. Wnioski duszpasterskie
Wychowanie do korzystania ze środków masowego


Kościół  a kultura masowa Wybór tekstów i opracowanie Franciszek ADAMSKI

załóż swój sklep internetowy
www.abc24.pl
Promocje | Darmowe Forum | Sklepy | Randki | Opinie, Testy, Oceny