|
» PROMOCJE !!! » NOWOŚCI !!! PROMOCJE (33)   PROFESJONALNE MYCIE, CZYSZCZENIE PŁYT WINYLOWYCH (1)TECHNIKA I MECHANIKA Fotografia (54)Mechanika (183) Elektryka, Elektronika (382) Architektura i budownictwo (205) Technika (565) Automatyka (66) Wyd. przed 1950 r. (51) NAUKI ŚCISŁE Matematyka (243)Chemia (212) Fizyka (117) Informatyka (84) Astronomia (16) Wyd. przed 1950 r. (39) NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE Pedagogika (232)Psychologia (217) Ekonomia i zarządzanie, prawo (283) Polityka, politologia (74) Sztuka i kultura (340) Językoznawstwo, polonistyka (333) Etnologia, antropologia (72) Etyka (8) Socjologia (71) Filozofia (186) Wyd. przed 1950 r. (52) NAUKI PRZYRODNICZE Biologia (213)Geografia (36) Geologia, geodezja (75) Ekologia (52) Rolnictwo, zootechnika (51) Wyd. przed 1950 r. (44) HISTORIA Polski (747)Powszechna (303) Biografie, wspomnienia (603) Wyd. przed 1950 (63) LITERATURA POPULARNA Proza i dramat polski (475)Proza i dramat zagraniczny (630) Książki wydane przed 1950 rokiem (430) Fantastyka, Science-fiction (123) Książki popularnonaukowe (254) Horror (34) Poezja (138) Sagi (3) Ezoteryka, UFO (108) Poradniki (386) Komiksy (25) Erotyka (20) Humor (17) Audiobooki (1) LITERATURA DLA DZIECI Polska (154)Zagranica (114) Wyd. przed 1950 r. (3) SŁOWNIKI I ENCYKLOPEDIE Słowniki (57)Encyklopedie (11) Wyd. przed 1950 r. (12) KSIĄŻKI KULINARNE Książki kulinarne (147)Wyd. przed 1950 r. (2) KSIĄZKI OBCOJĘZYCZNE Wyd. przed 1950 rokiem (77)Wyd. po 1950 roku (125) RELIGIE, TEOLOGIA Religie, teologia (1186)Wyd. przed 1950 r. (87) Sport, turystyka (606) Wyd. przed 1950 r. (8) MUZYKA Nuty, śpiewniki (75)Pozostałe (51) Wyd. przed 1950 r. (34) MEDYCYNA, ZDROWIE Medycyna, zdrowie (429)Wyd. przed 1950 rokiem (21) PODRĘCZNIKI Do nauki języków (113)Przedmioty podstawowe (31) Przedmioty zawodowe (16) Wyd. przed 1950 r. (6) POZOSTAŁE Albumy (136)Czasopisma (64) Mapy (10) Stara reklama Varia (3)Autografy, dedykacje (11) |
Opis: PWN 1974, str. 334, stan db (zaznaczenia ołówkiem) SPIS RZECZY Przedmowa 1. Przedmiot i zadania dydaktyki § 1. Etymologia, geneza i znaczenie nazwy .^dydaktyka" § 2. Dydaktyka ogólna a dydaktyki szczegółowe § 3. Przedmiot i zadania dydaktyki § 4. Podstawowe pojęcia dydaktyczne § 5. Metody badań dydaktycznych Sprawdzian 1 2. Systemy dydaktyczne § 1. Dydaktyka herbartowska jako podstawa tzw. szkoły tradycyjnej § 2. Dydaktyka deweyowska jako podstawa szkoły progresywistycznej § 3. Dydaktyka współczesna jako podstawa szkoły socjalistycznej Sprawdzian 2 3. Cele kształcenia § 1. Cele wychowania § 2. Cele kształcenia ogólnego § 3. Cele kształcenia zawodowego § 4. Próby konkretyzacji celów kształcenia § 5. Związek celów kształcenia z celami wychowania Sprawdzian 3 4. Treść kształcenia § 1. Wymagania społeczne, zawodowe i kulturowe § 2. Wymagania naukowe § 3. Pedagogiczne teorie doboru treści kształcenia a. Materializm dydaktyczny (encyklopedyzm) b. Formalizm dydaktyczny c. Utylitaryzm dydaktyczny d. Teoria problemowo-kompleksowa e. Strukturalizm f. Egzemplaryzm g. Materializm funkcjonalny h. Programowanie dydaktyczne § 4. Plan i programy nauczania § 5. Podręczniki szkolne Sprawdzian 4 5. Proces nauczania-uczenia się § 1. Geneza i rozwój nowoczesnego modelu nauczania - uczenia się § 2. Cechy nowoczesnego modelu nauczania - uczenia się § 3. Ogniwa procesu nauczania-uczenia się a. Ogniwa procesu nauczania-uczenia się w podającym toku pracy dydaktycznej b. Ogniwa procesu nauczania-uczenia się w poszukującym toku pracy dydaktycznej . § 4. Funkcje wychowawcze procesu nauczania-uczenia się Sprawdzian 5 6. Zasady nauczania § 1. Pojęcie zasad nauczania § 2. Geneza zasad nauczania § 3. Zasada poglądowości * § 4. Zasada przystępności w nauczaniu § 5. Zasada świadomego i aktywnego udziału uczniów w procesie naucza- nia-uczenia się ... . § 6. Zasada systematyczności § 7. Zasada trwałości wiedzy uczniów . . § 8. Zasada operatywności wiedzy uczniów § 9. Zasada wiązania teorii z praktyką Sprawdzian 6 7. Metody nauczania § 1. Rys historyczny § 2. Klasyfikacja metod nauczania § 3. Metody oparte na obserwacji i pomiarze (oglądowe) § 4'. Metody oparte na posługiwaniu się słowem § 5. Metody oparte na działalności praktycznej uczniów § 6. Metody nauczania a główne rodzaje zadań dydaktycznych § 7. Kryteria doboru metod nauczania Sprawdzian 7 8. Nauczanie programowane § 1. Geneza nauczania programowanego § 2. Zasady i jodzaje nauczania programowanego § 3. Środki służące do ekspozycji programu § 4. Ogólna ocena nauczania programowanego Sprawdzian 8 . 9. Fermy organizacyjne nauczania § 1. Kryteria podziału organizacyjnych form nauczania § 2. Nauczanie jednostkowe § 3. Nauczanie zbiorowe § 4. Niektóre próby modernizacji systemu klasowo-lekcyjnego a. Zdolności uczniów b. Treść nauczania c. Tempo pracy uczniów d. Nauczanie grupowe § 5. Lekcja, jej struktura i typy § 6. Zajęcia pozaszkolne Sprawdzian 9 10. Środki dydaktyczne § 1. Pojęcie i funkcje środków dydaktycznych § 2. Podział środków dydaktycznych § 3. Środki wzrokowe § 4. Środki słuchowe § 5. Środki wzrokowo-słuchowe § 6. Środki wzrokowe, słuchowe i wzrokowo-słuchowe a maszyny dydaktyczne § 7. Uwagi metodyczne § 8. Środki masowego przekazirinformacji i ich wykorzystanie w pracy dydaktycznej Sprawdzian 10 U. Niepowodzenia szkolne § 1. Przyczyny niepowodzeń w nauce szkolnej w świetle dotychczasowych badań a. Przyczyny społeczno-ekonomiczne b. Przyczyny biopsychiczne c. Przyczyny dydaktyczne § 2. Dydaktyczne środki walki z niepowodzeniami szkolnymi a. Profilaktyka pedagogiczna b. Diagnoza pedagogiczna c. Terapia pedagogiczna Sprawdzian 11 12. Planowanie pracy dydaktycznej § 1. Rodzaje planowania działalności dydaktycznej § 2. Metody planowania dydaktycznego § 3. Kontrola i ocena stopnia realizacji planów dydaktycznych Sprawdzian 12 13. Warunki unowocześnienia systemu szkolnego i procesu kształcenia § 1. Warunki unowocześnienia systemu szkolnego § 2. Warunki unowocześnienia procesu kształcenia Bibliografia |