|
» PROMOCJE !!! » NOWOŚCI !!! PROMOCJE (33)   PROFESJONALNE MYCIE, CZYSZCZENIE PŁYT WINYLOWYCH (1)TECHNIKA I MECHANIKA Fotografia (54)Mechanika (183) Elektryka, Elektronika (382) Architektura i budownictwo (205) Technika (565) Automatyka (66) Wyd. przed 1950 r. (51) NAUKI ŚCISŁE Matematyka (243)Chemia (212) Fizyka (117) Informatyka (84) Astronomia (16) Wyd. przed 1950 r. (39) NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE Pedagogika (232)Psychologia (217) Ekonomia i zarządzanie, prawo (283) Polityka, politologia (74) Sztuka i kultura (340) Językoznawstwo, polonistyka (333) Etnologia, antropologia (72) Etyka (8) Socjologia (71) Filozofia (186) Wyd. przed 1950 r. (52) NAUKI PRZYRODNICZE Biologia (213)Geografia (36) Geologia, geodezja (75) Ekologia (52) Rolnictwo, zootechnika (51) Wyd. przed 1950 r. (44) HISTORIA Polski (747)Powszechna (303) Biografie, wspomnienia (603) Wyd. przed 1950 (63) LITERATURA POPULARNA Proza i dramat polski (475)Proza i dramat zagraniczny (630) Książki wydane przed 1950 rokiem (430) Fantastyka, Science-fiction (123) Książki popularnonaukowe (254) Horror (34) Poezja (138) Sagi (3) Ezoteryka, UFO (108) Poradniki (386) Komiksy (25) Erotyka (20) Humor (17) Audiobooki (1) LITERATURA DLA DZIECI Polska (154)Zagranica (114) Wyd. przed 1950 r. (3) SŁOWNIKI I ENCYKLOPEDIE Słowniki (57)Encyklopedie (11) Wyd. przed 1950 r. (12) KSIĄŻKI KULINARNE Książki kulinarne (147)Wyd. przed 1950 r. (2) KSIĄZKI OBCOJĘZYCZNE Wyd. przed 1950 rokiem (77)Wyd. po 1950 roku (125) RELIGIE, TEOLOGIA Religie, teologia (1186)Wyd. przed 1950 r. (87) Sport, turystyka (606) Wyd. przed 1950 r. (8) MUZYKA Nuty, śpiewniki (75)Pozostałe (51) Wyd. przed 1950 r. (34) MEDYCYNA, ZDROWIE Medycyna, zdrowie (429)Wyd. przed 1950 rokiem (21) PODRĘCZNIKI Do nauki języków (113)Przedmioty podstawowe (31) Przedmioty zawodowe (16) Wyd. przed 1950 r. (6) POZOSTAŁE Albumy (136)Czasopisma (64) Mapy (10) Stara reklama Varia (3)Autografy, dedykacje (11) |
Opis: Z 87 RYCINAMI W TEKŚCIE i 1 BARWNĄ TABLICĄ KSIĄŻNICA-ATLAS LWÓW b.r.wyd ok 1930, str. 424, stan db (przykurzona lekko podniszczona okładka twarda introligatorska, pieczątki ) ISBN Przedmowa. Książka ta pragnie wprowadzić czytelnika na teren psychologji ogólnej, a równocześnie podać krótki zarys rozwoju psychiki ludzkiej. Liczy się ona z potrzebą tych, których interesuje przedewszystkiem psychologja dzieci i młodzieży, a psychologja ogólna jest dla nich raczej tylko wstępem do tej specjalnej dziedziny. Rozdział o normach rozwoju fizycznego został włączony do tekstu z tego względu, iż rozwój cielesny wchodzi razem z rozwojem psychicznym w skład tak zwanej pedo-logji (nauki o dziecku), którą wykłada się zazwyczaj jako całość. Autor. SPIS TREŚCI I. Zjawiska psychiczne jako przedmiot psychologji 1. Charakterystyka zjawisk psychicznych. Przedmiot psychologji 2. Źródła i metody psychologji 3. Gałęzie i kierunki psychologji II. Stopnie rozwoju psychicznego i główne rodzaje zjawisk psychicznych 4. Życie psychiczne a układ nerwowy 5. Odruchy. Instynkty. Tropizmy 6. Etapy rozwoju życia psychicznego. Mentalizacja i automatyzacja 7. Główne rodzaje zjawisk psychicznych. Dyspozycje III. Uwagi o rozwoju fizycznym dzieci i młodzieży 8. Uwagi ogólne. Pojęcie pedologji 9. O tak zwanym normalnym rozsiewie wielkości biologicznych 10. Wzrost i ciężar jako wskaźniki rozwoju anatomicznego. Fazy pełni i fazy bujania 11. Zmiany proporcyj ciała podczas rozwoju fizycznego 12. Rozwój niektórych organów wewnętrznych oraz związanych z niemi funkcyj fizjologicznych 13. Rozwój siły mięśniowej 14. Rozwój sprawności ruchowej. Skala Oziereckiego IV. Szczegółowa analiza czynności psychicznych i ich rozwój u dziecka 15. Rozwój form zachowania się dziecka w okresie niemowlęctwa 16. Ogólne uwagi o wrażeniach zmysłowych 17. Wrażenia skórne, stawowe i mięśniowe. Wrażenia kinestetyczne. Zasadnicze cechy wrażeń 18. Wrażenia smakowe i węchowe 19. Zmysł słuchu 20. Zmysł równowagi 21. Zmysł wzroku 22. Przestrzeń i czas. Spostrzeżenia ruchu 23. Uwagi o rozwoju pojęć wielkości i ilości u dziecka 24. Wrażenia ustrojowe (organiczne) 25. Zagadnienie pomiaru zjawisk psychicznych. Próg podniety. Prawo Webera-Fechnera 26. Zjawiska adaptacji zmysłów 27. Uwagi o wrażliwości zmysłów u dzieci 28. Pamięć i jej rodzaje. Rozwój pamięci we wczesnem dziecięctwie 29. Nawyki 30. Niektóre metody badania pamięci odpoznawczej i doraźnej 31. Pamięć kojarzeniowa i prawa kojarzenia 32. Rozwój mowy dziecka 33. O niektórych sposobach badania pamięci kojarzeniowej. Uwagi o kierunku rozwoju pamięci u dziecka 34. Uczucia 35. Zjawiska woli. Pragnienia i ich stosunek do uczuć. Postanowienia 36. Uczuciowe przeżycia i zjawiska woli u dziecka we wczesnem dziecięctwie. Prawo przesuwania (irra-djacji) uczuć 37. Fantazja i jej rozwój u dziecka 38. Zabawa i twórczość dziecka 39. Stosunek pamięci i fantazji do spostrzeżeń. Asymilacja. Iluzje. Halucynacje. Sen 40. Spostrzeganie postaci. Synkretyzm spostrzeżeń dziecka. Złudzenia geometryczne 41. Stan uwagi 42. Uwaga mimowolna i dowolna. Motywy uwagi 43. Zainteresowanie 44. Tak zwane skutki uwagi. Apercepcja. Eksperymentalne badania uwagi 45. Różnice pomiędzy uwagą człowieka dojrzałego i dziecka. Abstrakcja 46. Myślenie. Sądy. Pojęcia 47. Pojęcie inteligencji. Rozwój inteligencji dziecka 48. Inteligencja czysta a wiedza. Najczęściej używane formy testów inteligencji. Testy Bineta-Termana. Iloraz inteligencji 49. Uwagi dotyczące znaczenia skali Bineta-Termana. Opisywanie obrazków przez dziecko. Określenia dziecięce. Zagadnienia tak zwanego zasobu umysłowego dziecka 50. Zagadnienie zeznań dziecięcych. Kłamstwa dziecięce 51. Cechowanie (standaryzacja) testów. Percentylowa-nie 52. Znaczenie percentylowania. Stopnie, rodzaje oraz typy inteligencji. Zagadnienie dojrzałości szkolnej. Zależność inteligencji od dziedziczności i środowiska 53. Uzdolnienia specjalne i sposoby ich badania. Profil psychologiczny. Pojęcie korelacji 54. Różnice indywidualne. Typy wyobrażeniowe. Typy Bineta. Typ objektywny i subjektywny 55. O stosunku dziecka do starszych i do rówieśników. Egocentryzm dziecięcy i wynikający stąd sposób ujmowania rzeczywistości 56. Okresy i fazy psychicznego rozwoju dziecka 57. Temperament. Charakter. Indywidualność. Osobowość 58. Uczucia społeczne i etyczne (moralne). Urabianie charakteru 59. Stosunek uczuć do ich intelektualnej podstawy O tak zwanych uczuciach wyższych i ich roli przy formowaniu się osobowości i charakteru 60. Uczucia religijne 61. Uczucia estetyczne 62. Uczucia intelektualne 63. O uczeniu się 64. O pracy umysłowej i o zmęczeniu V. Zjawiska psychiczne anormalne 65. Zjawiska psychiczne podświadome i nieświadome 66. Sennowłóctwo (somnambulizm) i hipnoza. Sugestja i autosugestja 67. Uwagi o chorobach psychicznych 68. O niektórych formach psychopatji i neuropatji 69. O tak zwanych dzieciach trudnych |