|
» PROMOCJE !!! » NOWOŚCI !!! PROMOCJE (33)   PROFESJONALNE MYCIE, CZYSZCZENIE PŁYT WINYLOWYCH (1)TECHNIKA I MECHANIKA Fotografia (54)Mechanika (183) Elektryka, Elektronika (382) Architektura i budownictwo (205) Technika (565) Automatyka (66) Wyd. przed 1950 r. (51) NAUKI ŚCISŁE Matematyka (243)Chemia (212) Fizyka (117) Informatyka (84) Astronomia (16) Wyd. przed 1950 r. (39) NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE Pedagogika (232)Psychologia (217) Ekonomia i zarządzanie, prawo (283) Polityka, politologia (74) Sztuka i kultura (340) Językoznawstwo, polonistyka (333) Etnologia, antropologia (72) Etyka (8) Socjologia (71) Filozofia (186) Wyd. przed 1950 r. (52) NAUKI PRZYRODNICZE Biologia (213)Geografia (36) Geologia, geodezja (75) Ekologia (52) Rolnictwo, zootechnika (51) Wyd. przed 1950 r. (44) HISTORIA Polski (747)Powszechna (303) Biografie, wspomnienia (603) Wyd. przed 1950 (63) LITERATURA POPULARNA Proza i dramat polski (475)Proza i dramat zagraniczny (630) Książki wydane przed 1950 rokiem (430) Fantastyka, Science-fiction (123) Książki popularnonaukowe (254) Horror (34) Poezja (138) Sagi (3) Ezoteryka, UFO (108) Poradniki (386) Komiksy (25) Erotyka (20) Humor (17) Audiobooki (1) LITERATURA DLA DZIECI Polska (154)Zagranica (114) Wyd. przed 1950 r. (3) SŁOWNIKI I ENCYKLOPEDIE Słowniki (57)Encyklopedie (11) Wyd. przed 1950 r. (12) KSIĄŻKI KULINARNE Książki kulinarne (147)Wyd. przed 1950 r. (2) KSIĄZKI OBCOJĘZYCZNE Wyd. przed 1950 rokiem (77)Wyd. po 1950 roku (125) RELIGIE, TEOLOGIA Religie, teologia (1186)Wyd. przed 1950 r. (87) Sport, turystyka (606) Wyd. przed 1950 r. (8) MUZYKA Nuty, śpiewniki (75)Pozostałe (51) Wyd. przed 1950 r. (34) MEDYCYNA, ZDROWIE Medycyna, zdrowie (429)Wyd. przed 1950 rokiem (21) PODRĘCZNIKI Do nauki języków (113)Przedmioty podstawowe (31) Przedmioty zawodowe (16) Wyd. przed 1950 r. (6) POZOSTAŁE Albumy (136)Czasopisma (64) Mapy (10) Stara reklama Varia (3)Autografy, dedykacje (11) |
Opis: ZW CZSR 1976 str 120, stan db+ (podniszczona lekko okładka, przykurzona) ISBN WSTĘP Opracowanie niniejsze jest przeznaczone dla sprzedawców, którzy będą poszerzać i pogłębiać swoje wiadomości oraz nabywać umiejętności w szkołach doskonalenia sprzedawców, a więc dla tych, którzy mają już pewien zasób wiadomości teoretycznych i ogólnych, potrzebnych do wykonywania zawodu sprzedawcy. Dlatego niektóre zagadnienia ogólne, powszechnie znane, zostały pominięte lub przedstawione w skrócie. Z tej samej przyczyny nie wyjaśnia się również wielu pojęć, zakładając że są one znane. Założenia te pozwoliły skupić się na wiadomościach i informacjach dotyczących bezpośrednio praktycznego wdrażania zasad techniki i kultury sprzedaży do codzienej pracy sprzedawcy. Najpierw omówiono zadania sprzedawców na tle ogólnych zadań handlu. Chodzi o zwrócenie ich uwagi na fakt, że właściwa realizacja zadań stawianych przed handlem zależy od jakości pracy i postawy sprzedawców. Ponieważ chodzi tylko o zadania handlu dotyczące obsługi klientów indywiduałnych, pominięto więc zagadnienia obsługi handlowej przemysłu i rolnictwa. Następnie omówiono postawę, jaka, powinien charakteryzować się sprzedawca wobec nabywców i współpracowników. W ostatniej, najważniejszej i najobszerniejszej części opracowania omówiono technikę sprzedaży. Najpierw przedstawiono typy psychiczne klientów i sposób ich obsługi, następnie czynności związane z przygotowaniem i przebiegiem sprzedaży, wreszcie czynności związane z obsługą nabywcy w sklepach różnych branż. Zasady te omówiono szerzej na przykładzie sklepów spożywczych, a jeśli chodzi o sklepy przemysłowe — na przykładzie branży odzieżowej. Ponieważ to pozostałych branżach artykułów przemysłowych wiele problemów jest wspólnych, zostały jedynie zaakcentowane sprawy specyficzne dla danej branży. W części tej podano przykładowe rozmowy sprzedażowe występujące w toku prawidłowej obsługi nabywców oraz zdjęcia i rysunki ilustrujące niektóre zasady ekspozycji. SPIS TREŚCI Wstęp Rozdział I. Zadania sprzedawców na tle zadań handlu 1. Świadczenie usług handlowych 2. Realizacja wzorca konsumpcji i polityki konsumpcyjnej państwa 3. Aktywizacja sprzedaży 4. Udzielanie informacji handlowej 5. Kształtowanie procesów integracyjnych . Tryb załatwiania reklamacji i gwarancji Rzetelność usługi handlowej Czas pracy 6. Reklama w miejscu sprzedaży Pytania i tematy kontrolne Rozdział II. Obowiązki sprzedawców 1. Predyspozycje fizyczne i psychiczne sprzedawcy oraz jego kwalifikacje zawodowe 2. Kultura bycia sprzedawcy Kultura osobista Estetyka miejsca sprzedaży Stosunek sprzedawcy do kolegów i przełożonych Zachowanie się sprzedawcy na sali sprzedażowej oraz jego stosunek do klienta Pytania i tematy kontrolne Rozdział III. Technika sprzedaży towarów w sklepach różnych branż 1. Typy psychiczne klientów i sposoby ich obsługi 2. Czynności przygotowawcze do sprzedaży Organizacja miejsca pracy Przygotowanie towaru przed rozpoczęciem sprzedaży 3. Ogólne cechy procesu sprzedaży w sklepie 4. Technika sprzedaży w tradycyjnym sklepie spożywczym 5. Technika sprzedaży w samoobsługowym sklepie spożywczym 6. Technika sprzedaży w sklepie odzieżowym Zasady oznakowania odzieży Sprzedaż okryć i ubiorów Sprzedaż koszul męskich Sprzedaż konfekcji z dzianin Sprzedaż artykułów galanteryjno-pasmanteryjnych i pończoszniczych 7. Technika sprzedaży w sklepie obuwniczym Zasady oznaczania wielkości obuwia Zasady ekspozycji i sprzedaży 8. Technika sprzedaży w sklepie włókienniczym 9. Technika sprzedaży w sklepie ż artykułami gospodarstwa domowego Sprzedaż artykułów chemicznych i perfumeryjno-kosmetycznych Sprzedaż artykułów metalowych Sprzedaż artykułów ceramicznych i szklanych Sprzedaż artykułów z tworzyw sztucznych Sprzedaż artykułów z drewna i wyrobów szczotkarskich Sprzedaż artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych Sprzedaż nietylkodlamoli sprzętu zmechanizowanego 10. Technika sprzedaży w sklepie ze sprzętem radiowo-telewizyjnym Pytania i tematy kontrolne Rozdział IV. Tendencje i kierunki zmian w sieci handlowej „Społem" |