|
» PROMOCJE !!! » NOWOŚCI !!! PROMOCJE (33)   PROFESJONALNE MYCIE, CZYSZCZENIE PŁYT WINYLOWYCH (1)TECHNIKA I MECHANIKA Fotografia (54)Mechanika (183) Elektryka, Elektronika (382) Architektura i budownictwo (205) Technika (565) Automatyka (66) Wyd. przed 1950 r. (51) NAUKI ŚCISŁE Matematyka (243)Chemia (212) Fizyka (117) Informatyka (84) Astronomia (16) Wyd. przed 1950 r. (39) NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE Pedagogika (232)Psychologia (217) Ekonomia i zarządzanie, prawo (283) Polityka, politologia (74) Sztuka i kultura (340) Językoznawstwo, polonistyka (333) Etnologia, antropologia (72) Etyka (8) Socjologia (71) Filozofia (186) Wyd. przed 1950 r. (52) NAUKI PRZYRODNICZE Biologia (213)Geografia (36) Geologia, geodezja (75) Ekologia (52) Rolnictwo, zootechnika (51) Wyd. przed 1950 r. (44) HISTORIA Polski (747)Powszechna (303) Biografie, wspomnienia (603) Wyd. przed 1950 (63) LITERATURA POPULARNA Proza i dramat polski (475)Proza i dramat zagraniczny (630) Książki wydane przed 1950 rokiem (430) Fantastyka, Science-fiction (123) Książki popularnonaukowe (254) Horror (34) Poezja (138) Sagi (3) Ezoteryka, UFO (108) Poradniki (386) Komiksy (25) Erotyka (20) Humor (17) Audiobooki (1) LITERATURA DLA DZIECI Polska (154)Zagranica (114) Wyd. przed 1950 r. (3) SŁOWNIKI I ENCYKLOPEDIE Słowniki (57)Encyklopedie (11) Wyd. przed 1950 r. (12) KSIĄŻKI KULINARNE Książki kulinarne (147)Wyd. przed 1950 r. (2) KSIĄZKI OBCOJĘZYCZNE Wyd. przed 1950 rokiem (77)Wyd. po 1950 roku (125) RELIGIE, TEOLOGIA Religie, teologia (1186)Wyd. przed 1950 r. (87) Sport, turystyka (606) Wyd. przed 1950 r. (8) MUZYKA Nuty, śpiewniki (75)Pozostałe (51) Wyd. przed 1950 r. (34) MEDYCYNA, ZDROWIE Medycyna, zdrowie (429)Wyd. przed 1950 rokiem (21) PODRĘCZNIKI Do nauki języków (113)Przedmioty podstawowe (31) Przedmioty zawodowe (16) Wyd. przed 1950 r. (6) POZOSTAŁE Albumy (136)Czasopisma (64) Mapy (10) Stara reklama Varia (3)Autografy, dedykacje (11) |
Opis: PWM 1985, str. 604, stan db (znacznie przykurzona okładka). Popularna obszerna biografia kompozytora SPIS TREŚCI Wstęp Życie I. Pochodzenie i młodość J. S. Bacha Czy rodzina Bacha pochodziła z Bratysławy? Bachowie z Turyngii W Eisenach Dzieciństwo U brata w Ohrdruf W Luneburgu. Uczeń G. Bohma? Muzyka północnoniemiecka i francuska II. Na własnym chlebie Muzycy a społeczeństwo Pierwsze kroki w życie Arnstadt Organy i obowiązki Bacha Wędrówka do Lubeki „Wunderliche Variationes" III. Dojrzewanie artysty W Miihlhausen Zetknięcie z pietyzmem Weimar Kurfirst i przyjaciele „Niełaskawe" zwolnienie IV. W służbie świeckiej Stosunki i konflikty Podróże Bacha z Kóthen Anna Magdalena „Endzweck" V. Lipsk Z książęcego kapelmistrza — kantor Kościół Sw. Tomasza ...i szkoła Rodzina i uczniowie Pierwsze lata w Lipsku Koncerty i organy Collegium musicum Przełożeni Bacha Stosunki w szkole Nowe kierunki w muzyce Towarzystwo Mizlera U Fryderyka II Ostatnie chwile Portret J. S. Bacha Twórczość I. Twórczość pierwszego okresu Lata arnstadzko-weimarskie Wpływy włoskie Wczesne wirtuozowskie utwory organowe Szczytowe dzieła organowe «Orgelbiichlein» Weimarska twórczość kantatowa II. Na służbie w Kóthen Zeszyty dla Anny Magdaleny i Wilhelma Friedemanna «Wohltemperiertes Klavier» — część I Suity klawesynowe Dwie fantazje Solowe sonaty i partity na Skrzypce Sonaty na skrzypce i continuo, sonaty na skrzypce i klawesyn Suity na wiolonczelą Solo Utwory na wiole, da gamba, na lutnię i na flet Twórczość orkiestralna — «Koncerty brandenburskie* Suity na orkiestrę i koncerty III. Kantor i director musices «Pasja według św. Jana» Nowa chronologia kantat Pierwsze kantaty i «Magnificat» Kantaty solowe i chorałowe Kantaty „organowe" ..od roku 1726 «Pasja według św. Mateusza* Oratoria «Msza h-moll» Motety Sonaty triowe na organy „Wielkie" preludia i fugi *Klavierubung» III Collegium musicum i kantaty świeckie Parodie Teksty poetyckie Koncerty na jeden i więcej klawesynów Partity na klawesyn «Koncert włoski». «Uwertura h-moll». Duety «Wariacje Goldbergowskie» «Wohltemperiertes Klavier» — część II Chorały Schiiblerowskie Siedemnaście chorałów «Wariacje kanoniczne» «Das musikalische Opfer» «Kunst der Fugę* IV. Twórczość Bacha na tle otoczenia i okoliczności Życie dzieła Uwagi o stylu Interpretacja muzyki Bacha Praktyka wykonawcza, dawna brzmieniowość Czy istnieją „bachowskie" organy? Renesans organowy Spojrzenie na dawniejszą interpretację organową Specyfika gry na organach Pedałowa gra młodego Bacha Rejestrowanie Tempo O interpretacji utworów klawesynowych Klawesyn i fortepian Składniki interpretacji Artykulacja Rytm i takt Ozdobniki Continuo — bas cyfrowany Transkrypcje i opracowania Dzieła na skrzypce i wiolonczelę solo Sonaty i partity na skrzypce solo. Suity na wiolonczelę solo Muzyka kameralna i orkiestralna Realizacje i transkrypcje. Dzieła instrumentalno-wokalne Muzyka Bacha w ciągu dwóch stuleci Rówieśnicy i synowie Klasycy i muzyka Bacha Romantycy odkrywają Bacha Bach i nasza współczesność Epilog Bibliografia Spis dziel J.S. Bacha Kantaty Kantaty świeckie Motety Msze i „Magnifikat" Pasje, oratoria, chorały i pieśni Utwory organowe Utwory klawesynowe Muzyka kameralna Koncerty i uwertury Indeks osób Ilustracje w tekście |