GŁÓWNA  ·  INFORMACJE i KONTAKT  ·  REGULAMIN  ·  KOMENTARZE   KOSZYK  ·  ZAMÓWIENIE  10 071 970/235 091
.:: SZUKAJ ::.
 
szukaj w opisach

» PROMOCJE !!!
» NOWOŚCI !!!

PROMOCJE (33)
 
PROFESJONALNE MYCIE, CZYSZCZENIE PŁYT WINYLOWYCH (1)

TECHNIKA I MECHANIKA
Fotografia (54)
Mechanika (182)
Elektryka, Elektronika (367)
Architektura i budownictwo (195)
Technika (550)
Automatyka (65)
Wyd. przed 1950 r. (51)

NAUKI ŚCISŁE
Matematyka (241)
Chemia (207)
Fizyka (119)
Informatyka (84)
Astronomia (16)
Wyd. przed 1950 r. (39)

NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE
Pedagogika (204) »
Psychologia (218)
Ekonomia i zarządzanie, prawo (279)
Polityka, politologia (73)
Sztuka i kultura (339)
Językoznawstwo, polonistyka (334)
Etnologia, antropologia (72)
Etyka (7)
Socjologia (69)
Filozofia (168)
Wyd. przed 1950 r. (52)

NAUKI PRZYRODNICZE
Biologia (210)
Geografia (36)
Geologia, geodezja (75)
Ekologia (52)
Rolnictwo, zootechnika (53)
Wyd. przed 1950 r. (44)

HISTORIA
Polski (748)
Powszechna (304)
Biografie, wspomnienia (604)
Wyd. przed 1950 (62)

LITERATURA POPULARNA
Proza i dramat polski (476)
Proza i dramat zagraniczny (628)
Książki wydane przed 1950 rokiem (426)
Fantastyka, Science-fiction (124)
Książki popularnonaukowe (255)
Horror (34)
Poezja (139)
Sagi (3)
Ezoteryka, UFO (113)
Poradniki (376)
Komiksy (25)
Erotyka (21)
Humor (18)
Audiobooki (1)

LITERATURA DLA DZIECI
Polska (154)
Zagranica (113)
Wyd. przed 1950 r. (3)

SŁOWNIKI I ENCYKLOPEDIE
Słowniki (58)
Encyklopedie (9)
Wyd. przed 1950 r. (12)

KSIĄŻKI KULINARNE
Książki kulinarne (150)
Wyd. przed 1950 r. (2)

KSIĄZKI OBCOJĘZYCZNE
Wyd. przed 1950 rokiem (77)
Wyd. po 1950 roku (125)

RELIGIE, TEOLOGIA
Religie, teologia (1198)
Wyd. przed 1950 r. (80)

SPORT, TURYSTYKA, KRAJOZNAWSTWO
Sport, turystyka (601)
Wyd. przed 1950 r. (8)

MUZYKA
Nuty, śpiewniki (76)
Pozostałe (49)
Wyd. przed 1950 r. (33)

MEDYCYNA, ZDROWIE
Medycyna, zdrowie (432)
Wyd. przed 1950 rokiem (21)

PODRĘCZNIKI
Do nauki języków (114)
Przedmioty podstawowe (28)
Przedmioty zawodowe (14)
Wyd. przed 1950 r. (6)

POZOSTAŁE
Albumy (136)
Czasopisma (63)
Mapy (10)
Stara reklama
Varia (3)
Autografy, dedykacje (11)



Postaw mi kawę na buycoffee.to





RODO polityka prywatności


Zamówienia można składać telefonicznie pod numerem 784 088 234. Zapraszamy!



KONTAKT Z NAMI Napisz do nas
784 088 234 Zadzwoń

Czynne od 9.00 - 19.00




udostępnij w serwisie facebook.com

Produkt: Praca nauczyciela i ucznia w klasach 1-3 Praca zbiorowa pod red. Mariana Lelonka i Tadeusza Wróbla
Producent: (9)
Kategoria: Pedagogika
Cena brutto: 20,00 zł


AKTUALNIE BRAK TEGO PRODUKTU



Opis: WSiP 1990, stan db+ (podpis, zakurzona), str. 512
ISBN: 83-02-03503-3




SPIS TREŚCI
Część pierwsza
Podstawy nauczania początkowego
Uwagi wstępne — Marian Lelonek, Tadeusz Wróbel
Współczesne nauczanie początkowe — Tadeusz Wróbel
U źródeł nauczania początkowego
Cele nauczania początkowego
Treści kształcenia i wychowania jako czynnik integrujący pracę ucznia
Sylwetka psychologiczna dziecka w młodszym wieku szkolnym — Róża Popek .
Psychologiczne i społeczne mechanizmy rozwoju dziecka
Pojęcie rozwoju
Okresy i fazy rozwoju
Właściwości rozwoju
Rozwój fizyczny i stan zdrowotny jako niezbędne warunki funkcjonowania uczniów w szkole
Kształtowanie się osobowości dziecka
Rozwój i możliwości funkcji poznawczych .
Rozwój emocjonalny i dojrzałość społeczna
Zdolności i uzdolnienia
Zaburzenia rozwojowe
Podstawy kształtowania się stosunków interpersonalnych
Proces kształcenia początkowego — Helena Wichura
Kształcenie, wychowanie, nauczanie3 uczenie się
Proces poznawania
Obserwacja
Doświadczenie
Eksperyment
Wywiad
Możliwości poznawania na drodze dedukcyjnej
Czynnościowe uczenie się
Kształtowanie pojęć
Nabywanie umiejętności
Kształtowanie stosunku do otaczającej rzeczywistości
Metody kształcenia początkowego — Helena Wichura
Metody badania a metody nauczania
Typologia metod nauczania-uczenia się
Metody podające (informacyjne)
Opis
Opowiadanie
Wyjaśnienie
Metody poszukujące (problemowe)
Pogadanka heurystyczna
Dyskusja
Klasyczna metoda problemowa .
Zabawy i gry dydaktyczne
Metody waloryzacyjne (eksponujące)
Metoda impresyjna
Metoda inscenizacji
Metoda ekspresyjna
Metody operatywne
Metoda ćwiczeń
Metoda praktycznego działania
Organizacja kształcenia — Helena Wichura
Formy organizacji kształcenia
Praca na lekcji
Temat lekcji
Cele lekcji
Struktura, budowa, typy lekcji
Organizacja pracy uczniów
Zbiorowa
Jednostkowa i indywidualna
Grupowa
Wycieczka — swoistą formą organizacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych
Praca domowa
Środki dydaktyczne — Marian Lelonek
Uwagi ogólne
Klasyfikacja środków dydaktycznych
Funkcje środków dydaktycznych
Niektóre środki dydaktyczne
Projektogramy
Środki poliwalentne
Środki audiowizualne
Podręczniki i zeszyty ćwiczeń
Urządzenia i wyposażenie klasy-pracowni
Praca wychowawcza — Maria Jakomcka
Wprowadzenie .
Cele wychowania i możliwości ich realizacji
Poznawanie uczniów nieodzownym elementem pracy wychowawczej
Poznawanie uczniów i środowiska ich życia
Poznanie klasy jako grupy
Stosunek uczniów do norm zachowania
Niektóre sposoby organizacji życia i pracy w klasie
Samorząd w klasach początkowych
Praca grupowa
Kształtowanie wzajemnych, pozytywnych opinii w grupie rówieśniczej
Organizacja pracy nauczyciela — Marian Lelonek
Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej
Opracowywanie planów dydaktyczno-wychowawczych
Kontrola i ocena osiągnięć szkolnych uczniów
Samokształcenie nauczycieli
Nauczanie w klasach łączonych — Tadeusz JóźmcM
Problem klas łączonych i jego uwarunkowania
Rozmiary zjawiska klas łączonych
Zapewnienie każdemu dziecku warunków rozwoju
Aspekty jakościowe nauczania w klasach łączonych
Zasady organizacji samodzielnej nauki uczniów ..
Warianty łączenia klas, tygodniowy wymiar godzin lekcji łączonych w poszczególnych przedmiotach
Struktura organizacyjna lekcji łączonych
Inne problemy związane z nauczaniem w klasach łączonych
Bibliografia
Część druga
Metodyka poszczególnych przedmiotów nauczania
Język polski
Cele kształcenia i wychowania — Hanna Zegadło.
Nauka czytania i pisania — Zofia Lorenc, Tadeusz Wróbel
Uwagi z pogranicza teorii i praktyki
Metody nauki czytania i pisania
Nauka czytania w oddziale przedszkolnym i przygotowanie do nauki pisania
Efekty nauki czytania
Kontynuacja nauki czytania oraz nauka pisania w klasie I
Doskonalenie umiejętności czytania i pisania ..
Praca z tekstem—;Józefa Bałachowicz
Rozumienie tekstu
Rodzaje ćwiczeń w czytaniu
Sposoby pracy z tekstem
Nauka wierszy
Rola poezji w kształceniu i wychowaniu
Opracowanie wierszy -
Lektura i czytelnictwo
Kształcenie dłuższych wypowiedzi ustnych i pisemnych—Hanna Zegadło
Doskonalenie płynności wypowiedzi ustnych
Kształcenie umiejętności wypowiadania się w formie opowiadania
Ćwiczenia poprzedzające konstruowanie opowiadania
Konstruowanie opowiadania
Kształtowanie umiejętności opisywania przedmiotu
Ćwiczenia słownikowo-frazeologiczne — Hanna Zegadlo
Rodzaje ćwiczeń słownikowo-frazeologicznych
Ćwiczenia gramatyczne z elementami wiedzy o języku — Hanna Zegadlo
Wprowadzanie nowych pojęć gramatycznych
Utrwalanie pojęć gramatycznych - związek ćwiczeń gramatycznych z innymi rodzajami ćwiczeń
Sprawdzanie umiejętności i wiadomości uczniów
Ćwiczenia ortograficzne — Hanna Zegadlo
Rodzaje ćwiczeń ortograficznych
Wprowadzanie reguł ortograficznych
Ogólne zasady wprowadzania reguł ortograficznych
Wprowadzanie wyrazów ze zmiękczeniami
Wyrazy z zanikiem dźwięczności
Wyrazy o pisowni nie podlegającej regułom
Planowanie pracy nauczyciela — Hanna Zegadlo
Matematyka — Henryk Moroz
Cele nauczania matematyki
Pojęcie liczby naturalnej i jej zapis cyfrowy
Dodawanie i odejmowanie jako działania wzajemnie odwrotne
Mnożenie i dzielenie jako działania wzajemnie odwrotne .
Algorytmy dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia sposobem pisemnym
Elementy geometrii poglądowej
Rozwiązywanie zadań tekstowych
Wiadomości i umiejętności praktyc^,.
Planowanie pracy nauczyciela
Środowisko społeczno-przyrodnicze
Cele kształcenia i wychowania—Marian Lelonek
Analiza treści programu—Helena Gutowska
Proces nauczania-uczenia się
Metody poznawania rzeczywistości—Marian Lelonek
Upodobnienie procesu nauczania-uczenia się do procesu badania—Marian Lelonek
Kształtowanie pojęć—Helena Gutotoska
Działalność praktyczna uczniów związana z realizacją programu nauczania—Marian Lelonek
Umiejętości praktyczne uczniów
• Praca na działce szkolnej
Kącik zainteresowań uczniów
Niektóre formy nauczania-uczenia się —Marian Lelonek
Wycieczka jedną z podstawowych form poznawania środowiska społeczno-przyrodniczego
Praca domowa uczniów
Środki dydaktyczne—Marian Lelonek
Kontrola osiągnięć szkolnych uczniów—Marian Lelonek
Planowanie pracy nauczyciela—Marian Lelonek
Plastyka — Stanisław Popek
Plastyka jako dziedzina świadomości ludzkiej
Funkcje plastyki w rozwoju osobowości dziecka
Psychologiczne prawidłowości rozwoju twórczości plastycznej dziecka w okresie ideoplastyki
Fazy rozwoju twórczości plastycznej dziecka
Twórczość dziecięca jako proces
Próby wykrywania i rozwijania uzdolnień i zainteresowań plastycznych dziecka
Pedagogiczne podstawy kierowania rozwojem edukacji plastycznej dziecka
Charakterystyka programu nauczania
Cele i zadania
Treści kształcenia i wychowania
Organizacja pracy nauczyciela
Plan zajęć dydaktycznych (rozkład materiału)
Przykłady metodycznych rozwiązań zadań programowych (przykłady konspektów lekcji)
Ocena postępów uczniów
Muzyka — Wiesława Pychyńska-Kindyteewicz
Muzyka jako dziedzina sztuki
Cele kształcenia i wychowania
Interpretaqa treści programu
Dobór form i metod w procesie wychowania muzycznego
Pracownia muzyczna — projektowanie i wyposażenie
Pracą-technika — Eleonora Stanisławską
Charakterystyka programu nauczania ,
Układ treści programu ,
Planowanie pracy nauczyciela
Podstawy planowania pracy rocznej nauczyciela ,
Obudowa techniczna planowania pracy rocznej ,
Jednostka metodyczna ...
Przygotowanie lekcji
Przykładowe konspekty
N


Praca nauczyciela i ucznia w klasach 1-3 Praca zbiorowa pod red. Mariana Lelonka i Tadeusza Wróbla

załóż swój sklep internetowy
www.abc24.pl
Promocje | Darmowe Forum | Sklepy | Randki | Opinie, Testy, Oceny